Ledig helg

Äntligen en ledig helg... Känns skönt att bara kunna ta det lugnt, men å andra sidan får jag mycket mer tid till att känna efter och tänka.

Har kommit fram till att man inte kan bära någon annans bördor. Det enda man kan göra är att ta hand om sina egna.

Visst kan man finnas där för människor, men man kan inte göra mer än att visa dem möjligheter. De måste själva välja vad de ska göra med sina liv.

Det har varit skönt med en ledig helg, har kunnat få tid för mig själv. Tog en promenad till andra sidan järnvägsrälsen, gick över massa ängar och kom till slut fram till en golfbana, så där vände jag... Ville ju inte få en golfboll i huvudet liksom.

Har även kollat upp tre körskolor i Fredrikshamn, eftersom jag planerar att ta körkortet i Danmark istället. Danskt körkort funkar i Sverige så det blir helt enkelt enklare såhär.

Nästa helg kommer jag åka iväg till Juelsminde, samma ställe jag var på förra helgen. Sen kommer hela veckan efter det (dvs v. 35) ägnas åt att förbereda "Olympic Camp" som kommer hållas fredag - söndag den veckan. Det är ett sportevenemang för alla Tvind-skolor i Danmark. Det är en sån skola jag bor på nu och för er som inte redan vet är det skolor för elever som inte klarar av vanliga skolan.

Ska se till att plugga lite idag också, så att jag kommer igång.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej, äntligen (på tiden?) har jag läst din blogg. Du har verkligen tagit ett kliv ut! En välförtjänt ledig helg. Balans mellan vila och aktivitet är något man får jobba för att få. Imorgon börjar skolan, så jag har fullt ös. Många frågar hur du har det och när du åker till Afrika.
Vi hörs Eva

2007-08-19 @ 14:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0