Massa kläder

Idag och igår har vi tagit hand om kläder.
HUMANA, organisationen jag jobbar för, är de som grundade UFF, Utlandshjälp från Folk till Folk.
Så när ni lägger era gamla kläder i deras containrar så hjälper det mig, väldigt långsökt ^^

I alla fall så har det varit ett grovt arbete. Först rensade vi den stora containern där vi samlar allting från de olika stationerna. Väldigt mycket av kläderna var blöta och mögliga, vilket inte gjorde jobbet roligare eller lättare, eftersom blöta kläder väger VÄLDIGT mycket mer än torra.
När det väl var fixat blev det lite lättare, vi sorterade allt i containern och sådär. Sen var det dags att åka ut till alla stationer och hämta kläderna därifrån.
Jag fick vara kartläsare och Maria körde. Ibland var det lätt, ibland lite knepigt... Kartorna var utskrivna från en internetsida typ som Eniro, med vägbeskrivning. Det som gjorde jobbet som kartläsare lite svårt var att kartorna ibland var så utzoomade att man bara såg de allra största vägarna, men det gick an ändå.

Nu på kvällen tog jag det lugnt och såg på dansk TV med Sanna. Först såg vi på Fear Factor Model, där modeller fick vara med i Fear Factor. Extra bonus till tittarsiffrorna kan jag garantera!
Sen såg vi typ halva eller så av Fearless med Jet Li och massa andra kineser. Fast vi såg den inte med dem, det var bara att de var med i filmen alltså.

Nu ska jag snart ta och lägga mig, för imorrn ska vi fortsätta med klädinsamlandet. Vi börjar klockan 10, så det blir lite sovmorgon för en gångs skull i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hallå, jag har inte hunnit skrivit nåt till din blogg förens idag. Jag o henke åkte ut me kanoten igår (torsdag) på vårt överlevnadsprojekt, men vi åkte hem redan idag pga att det började ösregna :( Jobbigt och väldigt blött:P Så nu kommer jag vara hemma i två dagar (fredag och lördag) sen åker vi troligen tillbaka på söndag och fortsätter på vårt projekt. Så nu tog jag mig lite tid att skriva till blogg :D
Men hur känns det att jobba nere i danmark nu? Låååångt från hemmet och vännerna? Det är kanske nåt man vänjer sig vid. Själv brukar jag iaf bli förvånad över hur pass lätt jag vänjer in nya miljöer och liksom glömmer bort de gamla. Men det är kanske bara jag?
//Your younger brother!

2007-08-10 @ 13:13:26
Postat av: Sanna

Du är verkligen knäpp!! Fear factor sög ju när modellerna var med.

2007-08-11 @ 14:31:46
URL: http://sannat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0