Olympic Camp

På måndag börjar Olympic Camp i Tvind, det där sportsevenemanget jag pratat om. Jag kommer få stå i köket och fixa massa mat, vilket känns bra av flera anledningar.

1. Jag kommer ha koll på maten, vilket gör att jag kommer kunna se till att de inte har ägg i all mat så att jag kan äta den (är ju allergiker).
2. Det är en rätt så enkel uppgift, man behöver inte tänka så mycket, bara göra.
3. Det är fasta arbetstider och fasta lediga tider, så när jag är ledig så är jag ledig. Jag tycker om att arbeta på det sättet.

Under veckan som varit har jag ordnat en pokerkväll på onsdagen, vilket gick väldigt bra. Vi var tvungna att dela upp oss i två bord. Jag och Sanna (en annan volontär) hade bakat äppelpaj och gjort iordning smoothies.

I övrigt så börjar det kännas bättre att vara här, även om jag fortfarande saknar alla där hemma.
Känner att jag börjar komma in i allting och hitta min egen takt, även om det kommer dröja lite till innan det är helt bra.

Har planer på att åka hem fredag 7 september och vara hemma till på söndag då jag måste tillbaka, hoppas att det ska gå bra. Det skulle vara kul att få träffa alla igen.

Annars så är det mycket att göra här, om vi inte jobbar så borde vi plugga eller ha ett möte eller göra något annat. Det märks att de har gjort programmet väldigt effektivt, tyvärr lite för effektivt enligt mig, men som sagt håller jag på att hitta min egen takt och jag tror att det kommer funka bra i slutänden.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hallåj! Va bra att det börjar kännas bättre för dig! Jag ska se till att vara i skokloster åtminstonde den 7-8 september (måste ju själv åka tillbaka till min skola). Själv har jag packat och förbereder mig för att flytta hemmifrån på drygt halvtid;P jag kommer väll vara typ 10 mil närmare danmark än förut. Har sett en av mattis musungar idag dom har blivit mer aktiva nu, ska be mattis att skicka foton på dom möss som är synliga. Ha det så jätte bra och ta hand om dig!
/plastsyrran

2007-08-24 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0