Skumma öppettider???

Var inne till Fredrikshamn idag med Vick, Maria och Sanna för att fika (vi har trots allt jobbat på väldigt mycket under helgen, så lite belöning ska man allt få) men då upptäckte jag något väääldans skumt.
Butikerna och caféerna i Fredrikshamn stänger vid 17:30, allihop med några väldigt få undantag.
Det är sjukt. Jag menar, man slutar ju jobba typ då, så ingen hinner ju köpa något efter jobbet... Man får ta det på lunchrasten eller någon ledig dag.
Sen är det också ovanligt att butiker har söndagsöppet, är typ bara de stora matvarubutikerna som har det...
Dessutom så funkar inte mitt VISA-kort i några butiker heller, bara för att det inte är danskt... Jag menar, VISA ska funka överallt!
Fredrikshamn är en skum stad på vissa sätt...

Kommentarer
Postat av: joakim

Jadu... Har ju varit i ryggen i ett bra tag, så har inte kunnat kommentera någonting.
Ska dock försöka göra det regelbundet, samt läsa allt du skriver förstås! ^.-
Låter som om du har det rätt roligt/trevligt, om man nu bortser från allt slit och så. Själv så har jag typ åtta mastiga arbetstider denna månad, men det behövs. Man måste ju få upp rytmen igen! :D
Hoppas att Danmark känns OK och att du mår bra där nere, att grabbarna och tjejerna blir råspöade av dig på WoD! ;D
Hoppas iof mer på att de vågar spela spelet! :D
En sak kan jag säga iaf: Jag är stolt över att du åkt, att du bestämt dig för att göra lite nytta i världen, hjälpa till lite så att säga. Men jag skulle vara ännu stoltare om du kunde lägga upp lite bilder på bloggen, har inte sett några. :p
Ta vara på tiden du har i Danmark och stöt grymt mycket på de danske gäntorna (eller hur i helvete de säger därborta!) :D
Och glöm inte bort att en katalysator alltid behöver en narr och att en varg alltid behöver en flock.
// Din broder för alltid, Jocke

2007-08-13 @ 14:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0