Mänsklig kontakt

Vi alla behöver mänsklig kontakt för att överleva och må bra.
Vi alla behöver känna närhet till någon.
Sen jag kom till Danmark för nästan tre månader sedan har jag inte kunnat träffa mina vänner och min familj speciellt mycket. Det har varit svårt att hitta närhet och "riktig" mänsklig kontakt här, men under tiden som har gått så har jag lärt mig väldigt mycket och gått över mina gränser.
Jag har hittat lite närhet och mänsklig kontakt här i Danmark.

Dock så känner jag att jag främst stärkt kontakten med människorna i Sverige. Jag har mer och mer insett deras värde för mig. Jag börjar mer och mer tycka om mail också, istället för att chatta över msn, för att man kan på många sätt uttrycka sig mycket mer via mail. Man kan skriva mailet när man känner för att skriva och behöver inte vänta på tillfället när den andra personen är online. Man kan skriva desto mer när man känner för det också.
Mail och blogg är två väldigt bra sätt att uttrycka sig och kommunicera över internet, då skriver jag bara för att jag vill skriva, inte för att jag väntar mig något speciellt tillbaka.

Jag måste även få tipsa om två bra sidor för er som vill lyssna på musik och se på film men inte ladda ner olagligt!
www.radioblogclub.com och www.tv-links.co.uk är två väldigt bra sidor. På radioblogclub kan man lyssna på låtar som andra lagt upp på sidan och även göra sina egna låtlistor om man blir medlem, då väljer man helt enkelt bland de låtar som finns. På tv-links är det bara att kolla på allt som finns! Kravet för de här sidorna är att man har ett någorlunda bra internet, eftersom man måste ladda upp musiken och videorna varje gång man vill lyssna eller kolla på dem.
Det finns sätt att vara laglig med musik och film via internet, faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0