Funderingar

Har inte haft så mycket tid att skriva här på bloggen på ett tag nu, men det betyder inte att det inte hänt så mycket - tvärtom.

Ibland känner jag att vårat schema innehåller väldigt mycket bra utbildning, men det vore bra om det fanns lite tid att fundera över vad som hänt så att ens känslor liksom hinner ikapp. Just nu går det så fort att man inte hinner tänka efter eller känna efter. Så fort man är klar med en grej är det dags för nästa, ungefär.

Det är lite så våran kultur är också, så det är ingen specifik kritik mot Humana. Det är mer kritik mot västvärlden. Vi är hela tiden så fokuserade på resultat och att hela tiden utvecklas och prestera. Vi borde lära oss att det oftast kan löna sig att ta det lugnt ett tag för att sedan kunna göra saker ännu bättre. Det gäller liksom att rensa ut det gamla innan man ger sig in i det nya.

Det har hänt mycket. Jag har varit hemma och där hemma insåg jag verkligen att jag vill göra det här, att jag aldrig skulle kunna återvända hem just nu. Det här är en chans att göra något speciellt, att uppleva något jag aldrig skulle kunna uppleva i Sverige.

Sanna åkte hem idag. Det känns tråkigt på ett sätt, men på ett annat sätt kände jag redan från början att hon var tvungen att välja själv hur hon ville göra och att det inte var något jag kunde påverka. Jag är säker på att det var rätt val för henne och jag tror att det kommer bli bra ändå.

Jag hinner inte göra allting som jag skulle kunna göra här. Om jag skulle försöka hinna med allting, då skulle jag inte få någon tid över till mig själv. Det gäller att prioritera så att det man gör blir så bra som möjligt liksom.

Känner även att jag börjar komma underfund med vad kärlek är för mig. Börjar veta mer vad jag vill och hur jag ska hantera situationer, det blir inte lika mycket kaos längre. Jag kan mer ta en dag i taget och behöver inte planera så himla mycket (vilket jag brukade göra innan).

Jag ska försöka få tid att skriva här och hålla kontakten med alla i Sverige, men jag kan inte lova att det alltid kommer vara stabilt. Ibland blir det väldigt mycket och ibland har vi tid över helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Albi

Det var trevligt att träffa dig igen <33
Hoppas det går bra där borta.
Jag finns på msn om det är nåt :)

2007-09-19 @ 18:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0