Första veckan

Idag är det en vecka sen jag kom hem till Sverige och jag börjar känna mig hemma här nu. Har träffat massa människor men har inte hunnit med så mycket egna grejer än. Idag motionssimmade jag i Bålsta i alla fall, vilket var skönt.

I december blir det lite uppträdande med sång för min del, närmre bestämt 17 december i Jakobsbergskyrkan på kvällen (tror det är 19.00). Det är öppet för vem som helst som vill höra mig sjunga ^^ (och alla andra också)

Den största skillnaden för mig nu när jag är i Sverige igen är att det finns så himla mycket att göra här i Sverige, så många krav, möjligheter och idéer man får så att det inte är möjligt att göra allting. Jag blir liksom tvungen att välja bort en massa saker för att det inte finns tillräckligt med tid för allting. Jag kan inte umgås med alla vänner, kan inte delta i alla aktiviteter. I Malawi hade jag liksom för mycket tid, vilket på vissa sätt var skönt, men jag föredrar ändå att ha lite fler möjligheter.

Nu är bara frågan vart jag kommer hamna härnäst, funderar ju på Stockholm, men vi får se vart jag hittar jobb och sådär. Planerna att plugga i USA finns fortfarande kvar, men det blir förmodligen i Augusti som jag drar dit. Vill ju hinna vara i Sverige lite liksom! Trots att det är ett kallt och mörkt land så är det ändå hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0