Framme!

Nu har jag varit här på universitetet i ungefär tre dagar och har träffat väldigt många sköna människor.
Börjar komma in i livet här, även om det är många saker som inte fallit på plats ännu... men tror att det kan komma att bli en riktigt bra tid här.

Har varit ute och joggat en del idag, och fick låna ett par riktigt grymma skor av en annan kille här, som ni ser bilder på nedan. Funderar seriöst på att skaffa mig ett par! De funkade faktiskt väldigt bra att springa i  :D


De flesta här på universitetet, men det finns ändå många från andra länder också, så det är en blandning av lite alla möjliga. Har lärt käna en hel del människor, trots att det gått så kort tid, men folk här är väldigt öppna av sig och alla som kommer hit letar liksom efter något mer än bara det vanliga, så det finns en grundläggande gemenskap man sällan hittar annars.

Allt som allt så är allting väldigt förvirrande just nu, fast på ett rätt så bra sätt... känns som att jag har hittat rätt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Va kul att du hunnit landa! Sådana där skor såg jag i Lund när jag var hos Olof.

Har du hunnit hitta några trevliga människor? Kanske någon svensk? :P Jag ska hem tilll Sthlm nu om två och en halv timme (13.30) Ska se Martin imorgon inann han flyttar på lördag till Skövde. Han har kommit in på en linje i Skara nära Göteborg på en högskola. Någon lingvistik-grejsimojs. Han var jättelycklig för det, eftersom det var den linjen han hellst ville komma in på. Dock kom det som en chock för mig. För han ringde mig för en vecka, och sade att han var hemma och ville träffa mig dagen därpå eftersom han skulle flytta snart. Jag trodde han fortfarande var i Polen, så jag blev om något överraskad.

Ska på scoutaktivitet på söndag. Alla seniorer, assistenter och ledare i Spånga ska ha en kår-kick-off. Det blir najs. Sen äer vi bjudna på lunch hos min första tyskalärare hos henne och hennes man på tyresö på söndag.

Ska bli kul att bröja skolan igen. Att få läsa nya kurser och se hur de nya ettorna (födda 93) är.

Hoppas jetlaggen har lagt sig.



Ha det underbart!!!!!!!!!!

Mååååånga stora kramar fån mig!!!! ;)

/Malin ^^

2009-08-20 @ 11:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0