Jam!

Har just haft den grymmaste improviserade musiktimmen i hela mitt liv. Vi var ett gäng på kanske 8 pers som samlades och bara rockade loss i ett helt improviserat jam. Jag hittade verkligen min grej där också, nämligen improviserad sång vilket var hur kul som helst. Det går inte riktigt att beskriva med ord, men med tanke på att jag varit här mindre än en vecka så säger det en hel del om den gemenskap man hittar på den här skolan.

Känner mig verkligen hur glad som helst över att vara här, har träffat så många fina människor på så kort tid att det knappt går att föreställa sig. Folk man pratat med en gång vinkar man till från andra sidan matsalen bara för att liksom. 

Har dock upptäckt att mobiler i allmänhet är dyrare i USA än i Sverige, det billigaste abonnemanget jag hittat hittills ligger på $29 per månad, vilket är ungefär 200 kr. Vanligare är att man får betala $49 per månad vilket är c:a 350 kr, och då får man inte sådär supermycket för pengarna heller. Jaja.

Har även skrivit färdigt On my own, en låt som jag påbörjade för längesen och som jag kände saknade ett ordentligt slut. Den fick en brygga samt ett till refräng med ett bättre slut, så känner mig riktigt nöjd med det. Får se om jag fixar lite och kanske laddar upp den på youtube någon dag.

Nåväl, nu börjar klockan bli sen och det är dags att sova, så god natt kära läsare så hörs vi en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0